stáž Švédsko
Bc. Veronika Strupková
Lenka Karpíšková
O škole:
Škola je soukromá. Jsou zde 4 třídy od 1 roku věku dětí do 6 let. V různých budovách v suterénu, kde jsou obecně
menší nájmy.
V průměru je zde 15 národností dětí a 9 národností učitelů z toho 9 mužů. Na pět dětí je jeden učitel. Ve třídě je zapsáno kolem 15 dětí.
Ve Švédsku je hrazeno vše, co se týká provozu MŠ státem, a to i v soukromé zařízení. Pan ředitel prozradil částku 93 tisíc Euro na rok a dítě, ze které je hrazen provoz, plat učitelů, ale i jídlo.
Škola úzce spolupracuje s rodiči a vede děti především k samostatnosti. Může si vybírat rodiče a jejich děti, které bude vzdělávat.
Všichni hovoří anglicky a výuka probíhá převážně venku. Všichni jsou vybaveni nepromokavým a teplým oblečením.
Jídlo se dováží.
Mají aplikaci do které každý den zapisují činnost dne a vkládají fotky.
V průměru je zde 15 národností dětí a 9 národností učitelů z toho 9 mužů. Na pět dětí je jeden učitel. Ve třídě je zapsáno kolem 15 dětí.
Ve Švédsku je hrazeno vše, co se týká provozu MŠ státem, a to i v soukromé zařízení. Pan ředitel prozradil částku 93 tisíc Euro na rok a dítě, ze které je hrazen provoz, plat učitelů, ale i jídlo.
Škola úzce spolupracuje s rodiči a vede děti především k samostatnosti. Může si vybírat rodiče a jejich děti, které bude vzdělávat.
Všichni hovoří anglicky a výuka probíhá převážně venku. Všichni jsou vybaveni nepromokavým a teplým oblečením.
Jídlo se dováží.
Mají aplikaci do které každý den zapisují činnost dne a vkládají fotky.
O provozu:
Děti jsou z různých koutů světa, a proto je univerzálním jazykem angličtina.
Některým dětem proto trvá, než začnou komunikovat. Škola doporučuje mluvit anglicky i doma s rodinou.
S učením jazyka si učitelé pomáhají básněmi a písněmi a také četbou knih a jejich rozborem.
Škola působí velmi přátelsky a k pocitu bezpečného prostředí pomáhá i velký počet pedagogů.
Škola má skvělou pověst a rodiče jsou spokojeni. Je o ni velký zájem a může si dovolit si rodiče s dětmi vybírat, i když je v okolí velká konkurence.
Některým dětem proto trvá, než začnou komunikovat. Škola doporučuje mluvit anglicky i doma s rodinou.
S učením jazyka si učitelé pomáhají básněmi a písněmi a také četbou knih a jejich rozborem.
Škola působí velmi přátelsky a k pocitu bezpečného prostředí pomáhá i velký počet pedagogů.
Škola má skvělou pověst a rodiče jsou spokojeni. Je o ni velký zájem a může si dovolit si rodiče s dětmi vybírat, i když je v okolí velká konkurence.
Něco navíc:
Škola je v podstatě outdoorová, většinu času tráví děti s učiteli venku a to za každého počasí. Také používají
opravdové nástroje, jako je nůž či kladivo. Děti si venku vyrábí z přírodních materiálů různé zajímavé hračky
nebo třeba řežou pilou polínka.
Podle toho také vypadá oblečení dětí - mají outdoorové obutí, pláštěnky a pogumované kalhoty.
Netradiční je velký počet mužů, což dodává škole dobrodružnější ráz a úplně jinou atmosféru.
Podle toho také vypadá oblečení dětí - mají outdoorové obutí, pláštěnky a pogumované kalhoty.
Netradiční je velký počet mužů, což dodává škole dobrodružnější ráz a úplně jinou atmosféru.
Poznatky paní učitelky Karpíškové: "Zjištění více informací o švédském vzdělávacím systému. Funkčnost vztahů mezi rodiči a učiteli mě mile překvapil. Děti tráví mnoho času venku, což prospíívá jejich zdraví. Ráda bych toto uvítala i v mé MŠ."
Poznatky paní učitelky Strupkové: "Švédsko je velice vlídné ve svém sociálním systému. Všechny služby spojené s předškolním vzděláváním jsou hrazené státem. V MŠ ve které jsem měla možnost sledovat děti různých národností, byl společným jazykem jazyk anglický. Děti jsou zde od jednoho roku života v MŠ. Určité velmi dobře fungují mužští pedagogové a také malé kolektivy do 15 dětí na 2-3 pedagogy."