stáž Řecko
Mgr. Pavelková Dita
Kyralová Kamila
Prostředí a klima školy
- školka je pro děti od 4 - 6let
- dvě třídy se stejnou věkovou kategorií dětí
- 23 dětí ve třídě
- školka rodinného typu
- třída byla pouze z jedné místnosti
- jedna třídní paní učitelka - každý den ráno
- odpoledne jsou děti spojené a je tam s nimi paní ředitelka s pomocnou paní učitelkou
- děti nosí vlastní jídlo
- v MŠ se děti nepřevlékají, ani nepřezouvají
- výzdoba třídy byla hlavně pomocí suchého zipu a vlastní výrobou
- informování rodičů, bylo pouze skrze paní učitelky
1.třída
2.třída
Režim dne
- 7:45 - otevření MŠ
- 9:00 - poslední příchod dětí
- 9:00 - 11:00 řízená činnost, prokládaná volnou hrou
- 11:00 - 11:20 svačina
- 11:20 - 12:00 - řízená činnost
- 12:00 - 13:00 - pobyt venku
- 13:00 - odchod dětí (co jdou před oběděm)
- 13:30 - 14:00 - oběd
- 14:00 - 16:00 - odpočinek
- 16:00 - 16:45 - volná hra
- 16:45 - zavírání MŠ
Šatna, umývárny a zahrada
- šatny a umývárny mají obě třídy společné
- dvorek mají děti také společný - zde měly možnost volné hry venku i ve třídě
- lehátka a místo k odpočinku jsou na chodbě (u šaten)
Dvorek
Šatna
Místo k odpočinku - součást chodby
Program MŠ
- řízená část se konala většinou v kruhu na lavičkách s paní učitelkou
- zpěv byl vždy s přehrávačem
- pracovní listy, omalovánky u stolu s fixami
- stříhaly pouze nejstarší děti, ostatní nedostaly možnost (5dětí ze třídy)
- u svačiny a oběda pouštějí relaxační hudbu
- program pro jedno dítě ze třídy - jednou týdně jedno dítě má možnost předvést, co má rádo a děti se mohou o něm dozvědět nové informace
Poznatky paní učitelky Kyralové:"Viděla jsem atmosféru a klima v řecké škole. Pochopila jsem přístup k dětem s OMJ a zažila ten pocit na vlastní kůži. Zaujal mě klidný a vyrovnaný přístup učitelek k velmi temperamentním povahám dětí. Ráda bych tento přístup přenesla do své práce."
Poznatky paní učitelky Pavelkové:"Poznala jsem vzdělávací systém v jiné zemi, konkrétně v Řecku. Získala jsem zkušenosti s řeckými dětmi, jejich zvyky a přístup učitelek. Měla jsem možnost vidět, jakým způsobem paní učitelky pracují, jaké pomůcky používají a naopak, co nemají a my ano."