stáž Θεσσαλονικη
Stáž Řecko – Thessaloniki
Šárka PražákováLenka Karpíšková
Prostředí školy
Mateřská škola se nachází v části města, kde je soustředěno více škol a školek. Tato budova má dole dvě třídy
dětí od 2,5-4 let věku kde jme měly možnost pobývat na stáži. Další patro, které je již pod jiným vedením jsou
jesličky. Tam jsme se bohužel neměly možnost podívat.
Školka je velice hezky vyzdobena jak zvenčí, tak vnitřní prostory.
Školka je velice hezky vyzdobena jak zvenčí, tak vnitřní prostory.
Děti jsou zde do tříd rozděleny podle věku. Mladší děti od 2,5 – 3 let většinou s plenami, a starší třída
od 3–4 let. Třídy jsou zde přizpůsobeny menším dětem převážně ke hře a činnostem na zemi. V každé třídě
je jeden stolek na tvoření a malování dětí jinak je to prostor pro hry dětí.
Všechny ostatní prostory jsou společné pro obě třídy: toalety s umývárnou, jídelna, ložnice a šatna. Šatna je
umístěna venku pod stříškou před vstupem do MŠ. Zde rodiče děti převléknou a přezují na pobyt v MŠ. Předávají
paní učitelce, která dítě změří, zda nemá teplotu, a potom rodič může odejít.
Venkovní prostory: hřiště mají společné s dalšími školkami. Po dobu naší přítomnosti děti na pobytu venku nebyly. Pravdou je že počasí bylo velmi chladné, větrné a deštivé.
Venkovní prostory: hřiště mají společné s dalšími školkami. Po dobu naší přítomnosti děti na pobytu venku nebyly. Pravdou je že počasí bylo velmi chladné, větrné a deštivé.
Režim dne:
- děti se postupně schází 6:45 – 9:00 volná hra, kreslení, námětové hry
- poté hygiena 9:00 – 9:45 snídaně zajištěná MŠ
- 9:45-12:00 řízená činnost přivítání, dny v týdnu, měsíce, pozdravení, modlitba, tanec s písní hra, tvoření a volná hra dětí
- 12:00- 13:00 oběd, který zajišťují rodiče v nádobách vhodných na ohřev
- 13:00-13:30 rozcházení dětí, které jdou po obědě
- 13:30- 15:30 odpočinek na lůžku zůstávalo pouze do deseti dětí
- 15:30-16:30 odchod domů
Poznatky paní učitelky Karpíškové: "Zkušennosti, které jsem získala mohu využít v naší MŠ - komunikovat s dětmi s OMJ, s povahou člověke ze středomoří si dovedu poradit. Zjištění, že náš školní systém je opravdu na vysoké úrovni."
Poznatky paní učitelky Pražákové: "Konkrétně se mi velice líbily přesuny dětí ve vláčku s písničkou. Z pohledu pozorovatele jsem viděla, že není dobré se držet plánu, který mám, ale je občas vhodnější se podřídit náladě dětí. Měla jsem možnost prožít pocit, jak se cítí děti s OMJ v kolektivu, když neumí jejich řeč."