stáž Θεσσαλονικη

[image003.jpg]
 
 
 

Stáž Řecko – Thessaloniki

Šárka Pražáková
Lenka Karpíšková

 

Prostředí školy

Mateřská škola se nachází v části města, kde je soustředěno více škol a školek. Tato budova má dole dvě třídy dětí od 2,5-4 let věku kde jme měly možnost pobývat na stáži. Další patro, které je již pod jiným vedením jsou jesličky. Tam jsme se bohužel neměly možnost podívat.
Školka je velice hezky vyzdobena jak zvenčí, tak vnitřní prostory.
69140154106--A675A933-BA23-46F7-BF16-5487C8BE00F3.jpg

IMG-7054.jpgIMG-7047.jpg


 

ObrazekWhatsApp2022-12-12v13.10.21.jpg
 
Děti jsou zde do tříd rozděleny podle věku. Mladší děti od 2,5 – 3 let většinou s plenami, a starší třída od 3–4 let. Třídy jsou zde přizpůsobeny menším dětem převážně ke hře a činnostem na zemi. V každé třídě je jeden stolek na tvoření a malování dětí jinak je to prostor pro hry dětí.
 
ObrazekWhatsApp2022-12-12v13.10.21b.jpg
 

 


 

 
Všechny ostatní prostory jsou společné pro obě třídy: toalety s umývárnou, jídelna, ložnice a šatna. Šatna je umístěna venku pod stříškou před vstupem do MŠ. Zde rodiče děti převléknou a přezují na pobyt v MŠ. Předávají paní učitelce, která dítě změří, zda nemá teplotu, a potom rodič může odejít.
Venkovní prostory: hřiště mají společné s dalšími školkami. Po dobu naší přítomnosti děti na pobytu venku nebyly. Pravdou je že počasí bylo velmi chladné, větrné a deštivé.






c.jpg
IMG-7051.jpgIMG-7054%281%29.jpgd.jpg

Režim dne:

  • děti se postupně schází 6:45 – 9:00 volná hra, kreslení, námětové hry
  • poté hygiena 9:00 – 9:45 snídaně zajištěná MŠ
  • 9:45-12:00 řízená činnost přivítání, dny v týdnu, měsíce, pozdravení, modlitba, tanec s písní hra, tvoření a volná hra dětí
  • 12:00- 13:00 oběd, který zajišťují rodiče v nádobách vhodných na ohřev
  • 13:00-13:30 rozcházení dětí, které jdou po obědě
  • 13:30- 15:30 odpočinek na lůžku zůstávalo pouze do deseti dětí
  • 15:30-16:30 odchod domů

    IMG-7055.jpgIMG-7057.jpg
    e.jpgf.jpgg.jpgh.jpg

Poznatky paní učitelky Karpíškové: "Zkušennosti, které jsem získala mohu využít v naší MŠ - komunikovat s dětmi s OMJ, s povahou člověke ze středomoří si dovedu poradit. Zjištění, že náš školní systém je opravdu na vysoké úrovni."

Poznatky paní učitelky Pražákové: "Konkrétně se mi velice líbily přesuny dětí ve vláčku s písničkou. Z pohledu pozorovatele jsem viděla, že není dobré se držet plánu, který mám, ale je občas vhodnější se podřídit náladě dětí. Měla jsem možnost prožít pocit, jak se cítí děti s OMJ v kolektivu, když neumí jejich řeč."